piątek, 12 kwietnia 2013

Omlet białkowy z pomidorami


Kochani nie wiem jak Wy, ale u mnie w domu zawsze zostaje mnóstwo białek. Można je oczywiście wykorzystać do zrobienia kokosanek, czy pavlovej. Ja natomiast zrobiłam wspaniały omlet z samych białek, muszę szczerze powiedzieć, że smakował mi nawet bardziej niż klasyczny omlet. Podałam go z sałatką. Polecam!



SKŁADNIKI:

Omlet:

8 białek 
3 pomidorki koktajlowe
1/2 garści świeżego majeranku
pieprz czerwony
kilka kawałków sera koziego
kilka kawałków sera ricotta
łyżka tartego parmezanu
olej
sól
pieprz

Sałatka:

garść roszponki
3 pomidorki koktajlowe
kilka kawałków sera camembert

Sos:

2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżeczka miodu
sok z ćwiartki cytryny
sól
pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Omlet:

Nagrzać piekarnik do 180 ºC.
Białka wymieszać  z solą i pieprzem. Na patelni rozgrzać 3 łyżki oleju(musi to być patelnia dostosowana do pieczenia w piekarniku). Wlać białka, posypać majerankiem, dodać kawałki serów, a na górze ułożyć pomidorki koktajlowe, z których wcześniej wyciągnąć nasiona. Posypać omlet tartym parmezanem i czerwonym pieprzem Wstawić do piekarnika na 10-15 minut, aż jajka się zetną.
 W tym czasie można zrobić sałatkę. Wszystkie składniki na sos wlać do szklanki 
i dokładnie wymieszać.  Do miski wsypać rukolę, dodać pokrojony ser camembert i połówki pomidorków koktajlowych. Polać przygotowanym wcześniej sosem. 
Omlet wyciągnąć z piekarnika, pokroić na kawałki i podawać z sałatką. Smacznego!!:)











Pin It

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz