czwartek, 13 czerwca 2013

Kompot rabarbarowy z miętą i rozmarynem




Zawsze chciałam prenumerować jakąś fajną gazetę kulinarną, ale nigdy nie potrafiłam znaleźć takiej, która odpowiadałaby mi w 100 %, aż w końcu udało się. Przy okazji wizyty w empiku zaglądnęłam do działu kulinarnego i znalazłam to czego, tak długo szukałam. Gazeta nazywa się KUKBUK i jest dwumiesięcznikiem. Polecam ją wszystkim wielbicielom gotowania i zaznaczam, że nie jest to wpis sponsorowany:)
Poniżej jeden z przepisów z gazety. Kompot jest naprawdę pyszny 
i orzeźwiający. Mniam...:)



Składniki:

1,5 l. wody
4 łyżki cukru 
5-6 łodyg rabarbaru
jedno jabłko
2 małe gałązki rozmarynu
1 gałązka mięty
kilka plasterków cytryny

Opcjonalnie:

woda gazowana

Przygotowanie:

Doprowadzamy wodę do wrzenia i dodajemy do niej cukier. Rabarbar myjemy i kroimy na kilkucentymetrowe kawałki. Jabłko obieramy i kroimy w, średniej wielkości, kostkę. Owoce wrzucamy do wrzącej wody i gotujemy około 10- 15 minut, aż się rozpadną. Kompot schładzamy.  Krawędzie szklanki, w której będziemy podawać kompot smarujemy cytryną i obtaczamy w cukrze. Dodajemy plasterki cytryny, miętę, rozmaryn i jeśli mamy ochotę na bąbelki dolewamy wody gazowanej. 




Pin It

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz